Digitale diensten zijn uniek in het feit dat deze aangeboden worden zonder fysiek persoonlijke contact. Digitaal betekent vaak anoniem, dit juist bij een dienst die vaak veel persoonlijk overleg behoeft. Wij van Scripted Consultancy zijn al tijden bezig om onze digitale diensten zo toegankelijk mogelijk te maken. Wij zijn namelijk tegen een barriere aangelopen waar potentiele klanten meer persoonlijk contact wensten. Tegenwoordig zijn er vele webshops waar u uw producten kunt kopen. Gingen we vroeger nog vaak naar de fysieke winkel, tegenwoordig is die winkel vaak vervangen door een digitale versie. Deze zogenaamde webshops pikken steeds meer omzet in van de traditionele winkels. Een groot succes dus. Tussen producten en diensten zit echter een wezenlijk verschil. Producten zijn tastbaar en vast, waar diensten tijdelijk en vergankelijk zijn. Daarom is het vaak dan diensten zo persoonlijk mogelijk proberen te zijn, denk maar aan uw kapper. Een verkeerd kapsel kan niet omgedraaid worden, toch bent u vaak uw geld kwijt. Het van tevoren goed overleggen met u kan een hoop tijd en geld schelen. Vandaar dat een online kanaal niet altijd de meest geschikte variant is. Een online kanaal kan echter zorgen voor een budgetvriendelijke werkwijze en scheelt de ondernemer een hoop tijd. Daarom blijft er toch een trend van het alsmaar digitaliseren van diensten. Maar hoe verkoopt u deze diensten dan? Wij van Scripted Consultancy hebben ons bedrijfsadvies zo persoonlijk mogelijk gemaakt. Dit hebben we gedaan door middel van een uitleg video met een vriendelijke voice-over, een live chat mogelijkheid en het implementeren van zoveel mogelijk communicatiekanalen. Het gebruik van persoonlijke fotos’s en een menselijke “over ons” pagina hebben ook bijgedragen. Op deze manier kunt u uw diensten zo persoonlijke maken. Onze live-chat bijvoorbeeld was een ideale manier voor klanten om persoonlijke wensen door te geven. Door de directe feedback gaf dit een enorm toegevoegd vertrouwen. |
https://www.scriptedconsultancy.com |